Znajdujesz się na forum miasta lokalnego. Wszystkie tematy tutaj poruszane powinny dotyczyącego miasta i najbliższej okolicy. Wszystkie pozostałe tematy można pisać forum ogólnym w tematach:

Polska, Pogaduchy HydePark, Praca, Mieszkanie, Biznes w Wielkiej Brytanii, Turystyka, Różne, Oszustwa, Humor, Film i muzyka, Zapytaj eksperta, Wydarzenia i imprezy, Wesele, Nasze hobby, Propozycje.
 Ogłoszenie 
Zapraszamy do zapoznania się z naszymi serwisami Klany, Randka oraz Wspólna podróż

Poprzedni temat «» Następny temat
WORKING TAX CREDIT
Autor Wiadomość
Adrian_18
Rozkręca się


Dołączył: 06 Lut 2008
Posty: 21
Skąd: Colchester (Anglia)
Wysłany: Czw Mar 13, 2008 8:14 pm   WORKING TAX CREDIT

O ten benefit mogą się starać osoby samotne (ang.single), jak i osoby mieszkające z partnerem lub w związku małżeńskim i pracujące na terenie Wielkiej Brytanii, wykazujące niskie dochody. Jeśli partner przebywa poza granicami UK, nadal można starać się o WTC, występując w roli osoby samotnej.

Wysokość tego dofinansowania jest uzależniona od wysokości zarobków (tak, jak w przypadku Child Tax Credit).

Kto może starać się o Working Tax Credit?

l Osoby samotne: single
Osoby samotne, nie mające pod swoją opieką dzieci, mogą starać się o WTC, jeśli mają ukończone 25 lat, pracują co najmniej 30 godzin tygodniowo i ich dochód roczny nie przekracza ?11.450 brutto. Zasady są inne w przypadku, kiedy osoba ma pod swoją opieką dziecko. Wówczas może już otrzymać dofinansowanie, gdy ma skończone 16 lat oraz pracuje więcej niż 16 godzin tygodniowo.
l Małżeństwa i osoby mieszkajace z partnerem: couples
Jedna z osób musi mieć skończone 25 lat i pracować nie mniej niż 30 godzin tygodniowo, a łączny dochód roczny na rodzinę nie może przekraczać ?15.900 brutto.

Jeśli mamy pod opieką dziecko, możemy starać się o dofinansowanie, jeśli mamy ukończone 16 lat i pracujemy 16 godzin tygodniowo.

W przypadku związków partnerskich aplikacja musi być złożona wspólnie.

Jakie dokumenty są wymagane do Working Tax Credit?

Przede wszystkim musimy posiadać National Insurance Number (numer identyfikacji podatkowej). Jeśli staramy się o WTC z partnerem, od niego również wymagany jest ten numer, nawet jeśli nie pracuje. Do poprawnego naliczenia benefitu potrzebna będzie ewidencja zarobków: w przypadku osób zatrudnionych na etacie będzie to P60 lub P45, jeśli pracujemy niepełny rok podatkowy, będą potrzebne również pay slipy; w przypadku osób samozatrudnionych ? tzw. self- employed, będzie to roczne rozliczenie Tax Return lub invoice?y (rachunki, faktury) za wykonaną pracę. Osoby pracujące na etacie muszą posiadać rejestrację pracowniczą WRS w Home Office. Należy także posiadać konto bankowe, na które będą przelewane pieniądze z Tax Credit.

Elementy Working Tax Credit

Element jest to czynnik wpływający na wysokość przyznawanego zasiłku.

Wyróżnia się 8 takich elementów:

l Basic element - podstawowy element przyznawany dla każdego, kto spełnia powyższe warunki

l Lone parent element - element dla somotnych rodziców

l Couples element - element dla osób mieszkających w związku partnerskim lub w związku małżeńskim

l 30 hour element - jest to element dla osób pracujących nie mniej niż 30 godzin tygodniowo; małżeństwa opiekujące się dziećmi mogą starać się o ten element, jeśli pracują 30 godzin lub więcej i żaden z partnerów nie pracuje mniej niż 16 godzin tygodniowo

l Disability element - jest on przyznawany dla wszystkich osób niepełnosprawnych

l Severe disability element - przyznawany dla osób o wysokim stopniu niepełnosprawności

l 50 plus element- element przyznawany dla osób powyżej 50. roku życia

l Child care element - jest to element dla osób korzystających z licencjonowanej opiekunki dla dziecka, maksymalne dofinansowanie może nawet wynosić do 80 procent kosztów tygodniowych związanych z opieką nad dziekiem

Warto pamiętać!

Konieczne jest informowanie urzędu podatkowego o każdej zmianie zachodzącej w życiu, np. o zmianie zarobków, stanu zatrudnienia, zmniejszenia lub zwiększenia ilości godzin pracy, o zamieszkaniu bądź rozstaniu się z partnerem czy wyjeździe z Wielkiej Brytanii. Należy informować o każdej zmianie mającej wpływ na wysokość zasiłku.

Z informacją o przyznanym beneficie przychodzi formularz, w którym są umieszczone wszystkie informacje zawarte wcześniej w aplikacji o WTC oraz kalkulacja, jak benefit został naliczony. Należy sprawdzić, czy dane zgadzają się z danymi w aplikacji, którą wypełniliśmy i wysłaliśmy do urzędu podatkowego

Trzeba również pamiętać o tym, że zasiłek może być przyznany tylko 3 miesiące wstecz.
_________________
[url=http://userbars.pl/Gry/Userbar/25909,Xbox360.htm][img]http://img.userbars.pl/130/25909.gif[/img][/url]

[url=http://profile.mygamercard.net/adrian+wojtkowk][img]http://card.mygamercard.net/PL/adrian+wojtkowk.png[/img][/url]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
0

Maximus-O�wietlenie |
Strona wygenerowana w 0,14 sekundy. Zapytań do SQL: 15
Reklama